Naše vize

Chceme dětem věnovat „náš prosezený čas“ a umožnit jim vzdělávání tak, jak my jsme ho mít nemohli, ač jsme po tom tělem i duší přirozeně toužili.

Hrou, s pohybem, zajímavě, interaktivně a v kontaktu s přírodou.

Chceme, aby se do školy po celý rok těšily!

Přírodní základní škola Sofisa je malotřídní pro 1.stupeň. Navazujeme tím na již realizovaný koncept Lesní mateřské školy Sofisa, který vychází z koncepce programu Začít spolu, Učíme se venku, montessori pedagogiky a NTC mensa learning.

V lavicích jsem proseděla 21 let života. Většinu času jsem se nudila, bez kritického uvažování zapisovala cizí myšlenky a byla naštvaná nebo zoufalá, když jsem se měla učit něco, co mi přišlo zbytečné. Zároveň jsem ale chtěla mít jedničky. To, co mě nebavilo, jsem se nesnažila pochopit, ale učila jsem se to nazpaměť . Všechno podstatné jsme se naučila v turistickém oddíle Kletr a ještě mě to tam bavilo.

Mgr. et Bc. Lucie Krejčíková, B.A (lektorka a koučka, 3 děti) 

Ve škole jsem se nudil. Sbírat jedničky mě nemotivovalo. Vnímám to jako naprostou ztrátu času. Do života mi to příliš nedalo. Nejzajímavější pro mě byly cesty do školy, ze školy a přestávky. Velkým překvapením pro mě bylo setkání s Prázdninovou školou Lipnicí a Outwardbound school, protože jsem zjistil, že učit se dá zajímavě, zážitkově, hrou a dokonce i venku.

Daniel Drahanský (manažer a trenér, 5 dětí) 

Už na základce jsem se do školy netěšila. Nedokázala jsem se tam vůbec soustředit, nosila jsem špatné známky a domácí úkoly se neobešly bez pláče a křiku. Na odborné škole to bylo mnohem zajímavější, bavilo mě  to a viděla jsem hned propojení s realitou a výsledky své práce.

(Barbora Zimáková, finanční poradce, 2 děti) 

Přírodní základní škola Sofisa je malotřídní se smíšenými skupinami.

Základní stavební kameny vzdělávání v ZŠ Sofisa

  • Nízký počet dětí v ročníku
  • Věkově smíšený kolektiv a společné projekty
  • Učení v přírodě a přírodou s dostatkem pohybu
  • Výchova ke ctnostem a hodnotové vzdělávání
  • Rozvoj kritického myšlení
  • Každodenní angličtina od první třídy. Němčina od 7. třídy
  • Nevázané i vázané písmo
  • Schopnost spolupráce a její trénink
  • Kvalitní (sebe)reflexe a používání zpětné vazby
  • Vytvoření návyků zdravého udržitelného životního stylu
  • Přírodní družina s polytechnickým programem
  • Kroužky – inline, skate, včelař, plavání, pohybovky, polytechnika, logika
  • Inspirativní pedagogové
  • Bezpečné návyky se smart-technologií a internetem
  • Osobnostní rozvoj