Lesní školky jsou jako zelené oázy v poušti. Lidé tam mají vše potřebné pro plnohodnotný a krásný život.
Chceme, aby mateřská škola Sofisa byla právě takovou oázou i v Olomouci, pro děti i pro rodiče.
Chceme dětem umožnit dětství strávené v přírodě, pohybem a plné zážitků v bezpečném prostředí s pečující osobou na blízku.
Chceme vám, rodičům, nabídnout zdravou zážitkovou školku, která je otevřená dialogu s rodiči a podporuje rodiny v aktivním životním stylu.
Proč si vybrat pro vaše dítko školku Sofisa?
- Bude s námi každý den v přírodě a na čerstvém vzduchu. Smog je u nás menší než ve městě.
- Vyběhá se, vydovádí a bude se mu v noci lépe spinkat.
- Ve věkově smíšeném kolektivu se učí přirozeně sám a víc se toho naučí – komunikovat, spolupracovat, být tolerantní i asertivní.
- Máme největší učebnu a hernu. Příroda umožňuje experimentovat, trénovat všechny smysly, rozvíjet kreativitu a fantazii. Členitý a rozmanitý terén je trenažerem pro hrubou motoriku, vytrvalost, schopnost koncentrace.
- Zažije reálné činnosti – vaření, krájení, sekání, uklízení, řezání, sázení, krmení zvířat…
- Denně zařazujeme Logohrátky na podporu správného vývoje řeči.
- Děti jsou pravidelně v kontaktu s angličtinou.
- Záleží nám na kvalitní a zdravé stravě a očekáváme v tom vaši spolupráci.
V mateřské škole Sofisa je zajištěn individuální přístup k vašemu dítku. Na 16 dětí ve věku 2,5 – 7 let jsou 2-3 průvodci. Nabízíme pestrý a vyvážený program pro všestranný rozvoj dítěte. Ať má na čem stavět, protože „všechno, co potřebuje znát, se naučí v mateřské škole.“ R.Fulghum.
Chceme dát vašemu dítku kvalitní základy do života! Chceme, aby pobyt ve školce tvořil pestré a spokojené dětství. Umožnit vašemu dítku celoroční kontakt s přírodou a aktivní komunitní život – prožitek světa v souvislostech, který jej podpoří na cestě zdravého respektu k sobě i ostatním.
Právě proto jsme si definovali poslání mateřské školy Sofisa takto:
- rozvíjet v dítěti spontánní a radostnou touhu po objevování.
- Umožnit dítěti setkání s inspirativní a charismatickou postavou pedagoga, ideálně v koedukované dvojici.
- Proces vzdělávání, který stojí na jasných a smysluplných pravidlech a principech.
- Dítě si vytvoří zdravé udržitelné návyky chování a myšlení, na kterém může stavět v dalším životním období.
- Rozvíjet v dítěti klíčové kompetence odpovídající potřebám současné společnosti.
- Probudit v místní komunitě zájem o ochranu a péči o přírodu a aktivity v ní.