Naše vize

Přírodní základní škola Sofisa je malotřídní se třemi smíšenými skupinami.

Navazujeme na koncept Lesní mateřské školy Sofisa, který vychází z přírodní pedagogiky.

Chceme zachovat a podporovat úzký kontakt mezi dětmi z mateřské a základní školy a umožnit jim tak vzájemné předávání zkušeností a učení se. Při přechodu z MŠ do ZŠ probíhá převáděcí rituál, který připravují žáci ZŠ. Přírodní základní a mateřská škola jsou během školního roku v úzkém kontaktu. V průběhu roku se potkávají děti z MŠ a ZŠ během ranní družiny a na společných projektech.)

Základní stavební kameny vzdělávání v ZŠ Sofisa

  • Nízký počet dětí v ročníku
  • Věkově smíšený kolektiv a společné projekty
  • Učení v přírodě a přírodou s dostatkem pohybu
  • Výchova ke ctnostem
  • Rozvoj kritického myšlení
  • Každodenní angličtina od první třídy. Němčina od 4. třídy.
  • Kaligrafie od 3. třídy
  • Nevázané písmo od 1. třídy, vázané písmo od 3. třetí třídy
  • Schopnost spolupráce a její trénink
  • Kvalitní (sebe)reflexe a používání zpětné vazby
  • Vytvoření návyků zdravého udržitelného životního stylu
  • Přírodní družina s polytechnickým programem
  • Kroužky – např. inline, hudební nástroj, lezení, dramaťák, včelař
  • Inspirativní pedagogové
  • Bezpečné návyky se smart-technologií a internetem

Dítě, které se bude učit u nás a s námi:

  • bude motivováno k celoživotnímu vzdělávání
  • bude zodpovědný za sebe, své konání i za své okolní prostředí
  • bude kompetentní zvládat a řešit své životní situace plně podle svých sil
  • bude zvládat reflektovat sám sebe, své konání i konání druhých
  • bude vnímat propojenost a provázanost světa, bude citlivý k jeho „vratké rovnováze“ a vést udržitelný život
  • bude ochoten a schopen spolupracovat, pomoci a naslouchat druhým
  • bude zvládat konstruktivní komunikaci s druhými lidmi
  • bude tvůrčí v oblastech života podle svých schopností a nabytých dovedností
  • bude se kriticky rozhodovat, zvažovat, posuzovat a ovlivňovat své okolí