Přírodní základní škola Sofisa je malotřídní se třemi smíšenými skupinami.
Navazujeme na koncept Lesní mateřské školy Sofisa, který vychází z přírodní pedagogiky.
Chceme zachovat a podporovat úzký kontakt mezi dětmi z mateřské a základní školy a umožnit jim tak vzájemné předávání zkušeností a učení se. Při přechodu z MŠ do ZŠ probíhá převáděcí rituál, který připravují žáci ZŠ. Přírodní základní a mateřská škola jsou během školního roku v úzkém kontaktu. V průběhu roku se potkávají děti z MŠ a ZŠ během ranní družiny a na společných projektech.)
Základní stavební kameny vzdělávání v ZŠ Sofisa
- Nízký počet dětí v ročníku
- Věkově smíšený kolektiv a společné projekty
- Učení v přírodě a přírodou s dostatkem pohybu
- Výchova ke ctnostem
- Rozvoj kritického myšlení
- Každodenní angličtina od první třídy. Němčina od 4. třídy.
- Kaligrafie od 3. třídy
- Nevázané písmo od 1. třídy, vázané písmo od 3. třetí třídy
- Schopnost spolupráce a její trénink
- Kvalitní (sebe)reflexe a používání zpětné vazby
- Vytvoření návyků zdravého udržitelného životního stylu
- Přírodní družina s polytechnickým programem
- Kroužky – např. inline, hudební nástroj, lezení, dramaťák, včelař
- Inspirativní pedagogové
- Bezpečné návyky se smart-technologií a internetem
Dítě, které se bude učit u nás a s námi:
- bude motivováno k celoživotnímu vzdělávání
- bude zodpovědný za sebe, své konání i za své okolní prostředí
- bude kompetentní zvládat a řešit své životní situace plně podle svých sil
- bude zvládat reflektovat sám sebe, své konání i konání druhých
- bude vnímat propojenost a provázanost světa, bude citlivý k jeho „vratké rovnováze“ a vést udržitelný život
- bude ochoten a schopen spolupracovat, pomoci a naslouchat druhým
- bude zvládat konstruktivní komunikaci s druhými lidmi
- bude tvůrčí v oblastech života podle svých schopností a nabytých dovedností
- bude se kriticky rozhodovat, zvažovat, posuzovat a ovlivňovat své okolí